Мета – знайти шлях оптимізації витрат, щоб утримати фінансові запаси, з мінімальним використанням резерву. Ось 10 кроків, до яких Супергерої рекомендують прислухатись.
- Зменшуйте витрати.
Сьогодні ж скоротіть витрати як бізнесу, так і побутові. Проведіть переговори з постачальниками про фіксацію заборгованості або розстрочення, ідеально – відстрочки платежу. Домовтеся з орендодавцями про зниження тарифу на період карантину. Скоротіть витрати на заробітну плату, але втримайте співробітників, щоб не втратити команду.
- Збережіть ядро.
Ядро в кризу – це команда. Варто в цей момент стати єдиним цілим. Увійдіть в положення один одного. Виконайте пункт №1: зменшіть витрати до мінімуму і продовжуйте працювати на збереження того, що маєте.
- Аналізуйте.
Тверезо оцініть ситуацію вашого бізнесу. За найбільш песимістичними прогнозами оцініть можливості повернення в робочу колію. Оцініть ресурси і запаси мінімум на 3 місяці. А далі вирішуйте, як будете трансформуватися і що принесе вигоду тут і зараз.
- Створіть стратегію.
Це покроковий план збільшення продажів і зростання прибутку. Створіть: операційну, маркетингову і комунікаційну стратегію, проведіть фінансове планування і помістіть це в план продажів. Кожен член команди повинен чітко розуміти, що і навіщо він робить. Створіть співробітникам інструкції, з прив’язкою до якісних і кількісних показників (KPI).
- Оцініть ресурси.
У першому пункті ми зменшували витрати для того, щоб в момент стабілізації почати інвестувати і розвивати бізнес. Тепер, коли є цілі і завдання, а головне – стратегія, зважте фізичні і фінансові ресурси. Але спершу визначте показники, за якими будете оцінювати результати дій.
- Визначте канали комунікації.
Як тільки стратегія готова і сформульована у вигляді чіткого, послідовного плану дій, настає час зайнятися креативом і створенням комунікаційних повідомлень. Кожен канал спілкування унікальний і вимагає підготовки. Обираючи свій, пам’ятайте про цільову аудиторію і формі спілкування.
- Підготуйтесь до старту.
Зберіть сильну команду: дизайнери, копірайтери та інші фахівці по роботі з вашими каналами спілкування. Будь то традиційний офлайн у вигляді зовнішньої реклами або онлайн з рекламними кампаніями в Google і просуванням в Facebook та Instagram.
- Тестуйте.
Перед глобальним стартом зробіть опитування серед цільової аудиторії. Чи подобається їм продукт? Чи хочуть вони його поліпшити? Чи враховані їх потреби? І так далі. У цьому допоможуть: анкетування, опитувальники, тести і фокус-групи.
- Перезапускайте.
Знову запускати діяльність компанії варто тільки після проведення тестів і аналізу результатів. Запускати варто з бізнес-процесів і налаштування рекламних кампаній (трафіку). А далі починайте спілкування з аудиторією і детальну обробку клієнта від імені бренду. Працюйте з існуючої аудиторією і створюйте для неї нові програми лояльності.
- Аналізуйте, корегуйте і починайте спочатку.
Кожен день – це робота над помилками і поліпшенням бізнесу. Навчіться оперативно знаходити, що працює і приносить результати, а що потрібно поліпшити або викинути. Це потрібно, щоб оперативно реагувати на таку ситуацію, яка складась сьогодні.
Головне – цінуєте свого покупця і дякуйте за те, що він обирає саме вас своїми грошима в цей непростий час.
І нехай прибуде з вами сила.