fbpx

Що блокчейн привнесе у цифровий маркетинг СНД в найближчі роки

Про блокчейн і «мамонтів» у цифровому маркетингу розповідає Тарас Горбул, засновник і CEO маркетингового агентства Superheroes.

Цифровий маркетинг країн СНД, будемо чесні, відстає від можливостей і перспектив західного ринку років так на 5-7. Банальний приклад: лише одна з п’яти компаній знає вартість залучення клієнта. Уявляєте? Так ось, і саме поняття «блокчейн» міцно увійшло в наше спілкування всього-то років чотири як. А що говорити про технології блокчейна і їх перспективи на нашому рекламному ринку? Але вони наближаються! Питання лише в тому, хто перший захопить естафету.

Що може блокчейн у маркетингу в принципі?

Інструменти і ресурси цифрового маркетингу на кожному кроці стикаються з кіберзагрозами, збереженням корпоративної таємниці і об’єктивною прозорістю. Чим більше бренд видимий і зрозумілий клієнтові, тим більше автентичність і результативність рекламних кампаній, підтримка з боку експертів і держави, а також лояльність клієнтів.

Акули цифрових розваг, такі як Google і Facebook, надають не тільки можливості, а й загрозу багатьом бізнесам якраз через провідне положення на ринку. Що й казати про незліченні скандали з витоком персональних даних, контактів або фінансової інформації користувачів! У результаті і звичайні користувачі, і бізнеси не можуть бути повністю впевнені у безпеці значущих «цифрових таємниць». Просто згадайте, як ви дивувалися, коли лише подумали (так, саме так) про покупку нової парасольки або худі, а реклама шуканих речей наздоганяла вас по всім сайтам. Містика? Саме блокчейн дозволяє як лідерам, так і мікробізнесу працювати більш автономно, зберігаючи достовірність і безпеку продуктів. За рахунок чого ж?

Зануримося трохи в технічні аспекти. Ключова особливість блокчейна — зберігання інформації в хаотично розподіленому вигляді на децентралізованих серверах. Алгоритм складання даних в єдину картинку невідомий, по суті, нікому, але він є, завдяки чому все і складається, як конструктор. У результаті за рахунок відсутності єдиного центру інформації немає потреби навішувати тисячу замків на сховище, як і сенсу чекати атак на нього. Так у кілька разів знижуються ризики витоку даних, та й інтерес з боку злочинців до сотні сховищ. Як же це застосовують у маркетингу на західному ринку?

Працюємо з прозорістю і видимістю бренду

Надійність і прозорість роботи компанії — головний фактор довіри бренду і всім його рекламним та іншим заявам. Якщо компанія об’єктивно доведе, що всі аспекти її роботи прозорі та надійні, то вона буквально зірве куш. Так ось, впровадження технологій блокчейна у виробничі процеси вплине на маркетинг компанії.

Наприклад, німецька компанія T-Systems дозволяє відстежувати якість продуктів і виробничих процесів за всім ланцюжком поставок завдяки розподілу даних за технологією блокчейн у сховища, до яких може отримати доступ кожен. У результаті роздрібна мережа може перевірити будь-які заяви постачальника: «Ми прискорили процес доставки вдвічі», «Ми застосовуємо екопаковання» тощо.

За інсайдерською інформацією, бренди Unilever, Nestlé і McDonald’s уже впровадили блокчейн у маркетингові та виробничі процеси. Стережись, світ фастфуду!

Одразу вбиваємо двох зайців: добровільне надання інформації та усвідомлену взаємодію з користувачами

Всі чули про стандарти GDPR, HIPAA, PCI DSS, CCPA? Так ось, найбільше завдання бізнесу — навчитися не тільки зберігати, але і використовувати дані про користувачів так, щоб вони нікуди не витікали, бажано без cookie. Ідентифікація користувачів за допомогою технологій блокчейна — краще рішення, яке зараз виходить на ринок. Для рекламодавців це можливість отримувати інформацію про клієнтів не з чорного ринку, а безпосередньо від користувачів, які добровільно її передають. Для користувачів це нова, дуже вигідна система взаємодії за плюшки.

Наприклад, браузер Brave дає користувачам гарантію збереження інформації через шифрування за технологією блокчейн. Для рекламодавців ця компанія розробила модель отримання прибутку від уваги користувачів до контенту. Користувачі ж зацікавлені в такій моделі завдяки винагороді токенами ВАТ (базової уваги). Ще один приклад — нова пошукова система BitClave, що транслює рекламу тим користувачам, які добровільно підписалися на таку можливість.

До речі, такий підхід дозволяє уникнути глобального ботового склікування рекламного бюджету, який, за даними Clikfraud, становить 20%. Тобто кожен п’ятий клік робить бот. А у свята, до речі, кожен другий клік — неіснуючої людини. Так що завдяки блокчейну може зберегтися практично половина рекламного бюджету компанії.

Чому до нас технології можуть дійти лише через пару-трійку років

Блокчейн показує величезні горизонти для цифровізації бізнесу. Це і надійне зберігання даних, і більш тонке філігранне налаштування реклами, яка завжди б’є в десятку, і достовірність репутації компанії. Але є «але»!

Давайте будемо відверті: щоб ваш сайт взагалі відвідали (з технологіями блокчейна десь під обгорткою або без), вам довірили інформацію, з вами хотіли співпрацювати, потрібно банально подбати про функціонування такого сайту (на основі користувальницького досвіду, наприклад, поліпшити дизайн, швидкість завантаження, у решті-решт). А наші «мамонти» (не всі, згоден) можуть зараз отримувати лише заявки типу «купити вікна київ дешево біля мене». Справа за передовиками! Але хто перший?

Джерело: The Page
Автор: Тарас Горбул – засновник і керівник маркетингової агенції «Superheroes.ua»

ВСІ ПОСЛУГИ
en
Superheroes.
Superheroes.
Leave a request
And our specialist will contact you shortly