fbpx
https://superheroes.ua/wp-content/uploads/2021/07/blog-photo-1.jpg

Спекотне літо 21-го: прогнози від провідних фестивальних і концертних організаторів країни

Про те, як розморожується після карантину event-індустрія, розповідає Олексій Акімов, CEO івент агентства Idealsecrets, Partner&ССO маркетингової компанії Superheroes.ua, який за більш ніж 20 років організував зі своєю командою понад 500 різноформатних заходів: від першого сольного концерту Світлани Лободи до Mercedes-Benz Star Experience.

Карантинні обмеження 2020-го з розмаху вдарили по всій індустрії масових заходів. За наймізернішимм підрахунками український сегмент розваг втратив близько 1 млрд гривень, а 250 тис. фахівців галузі мінімум на 8 місяців були позбавлені основного джерела доходу. Сказати, що така ситуація трансформувала ринок — це просто нічого не сказати. Але що є зараз і чого чекати вже в найближчі місяці? Я зібрав коментарі, думки і прогнози моїх колег — провідних представників Event і Entertainment України, щоби створити об’єктивну картину.

Чи можна щось організувати без грошей?

Навряд чи можна когось здивувати фактом, що переважне число масових подій проходить за підтримки спонсорів і партнерів. Так, 7 з 10 фестивалів проходять за допомогою стороннього фінансування в розмірі від 30% до 95%. Для компаній — це крутий брендинг, для фестивалів — фундамент для запуску. Але от невдача, пандемія урізала в середньому на 8-19% доходи провідних компаній на ринку. Інвестувати або викручуватися самим?

Євгеній Лисенко (Chief MC)

Co-founder & CTO

Concert.ua

«Ми досить давно не розраховуємо в організації заходів на спонсорські бюджети. Виключно на самоокупність заходу».

Роман Тугашев

організатор фестивалей

Ulichnaya eda і White Nights

«Ні для кого не секрет, що глобально бізнес зазнав збитків. Тому, звичайно, спонсорів на фестивалі буде небагато. Але ми безмежно вдячні тим, хто з нами в цьому році. Це Pernod Ricard, Mastercard і Приватбанк».

Самая грубая аналитика рынка показывает, что 65% спонсоров сегодня потеряли активы в связи с отменой перенесенных мероприятий за 2020-й. И это явно не позитивная картина для рынка. С другой стороны, сейчас рынок станет сродни лакмусовой бумажки — действительно ценные и интересные события будут продвигаться сугубо за счет идеи и спроса, лишь на своих копеечных вложениях. 

Найбільш груба аналітика ринку показує, що 65% спонсорів сьогодні втратили активи у зв’язку зі скасуванням перенесених заходів за 2020-й. І це явно не позитивна картина для ринку. З іншого боку, зараз ринок стане схожим на лакмусовий папірець — дійсно цінні та цікаві події будуть просуватися суто за рахунок ідеї і попиту, лише на своїх копійчаних вкладеннях.

Запланованим і новим розважальним подіям —  бути!

Незважаючи на невиразну ситуацію з партнерством, провідні організатори і концертні майданчики в один голос стверджують, що цього літа будуть перевертати атмосферу затишку і запускати давно відомі або нові заходи. Так, вже анонсовані:

  • Made With Love and Rhythm від MONATIK з 3 по 31 липня;  
  • Ukraine Gastro Show 17 червня;
  • International Hospitality Conference 18 червня;
  • International Hospitality Awards 19 червня;
  • Leopolis Jazz Fest з 24 по 28 червня;
  • TULUM фестиваль арту, музики і гастрономії White Nights у червні і серпні;
  • фестиваль Be Wine NEW 4-5 вересня; 
  • Barometer International Bar Show 24-26 вересня; 
  • Don’t Take Fake Festival у вересні. 

І це тільки ті, які на слуху і активно просуваються в спільнотах цінителів. Інших же вужчих і менш масштабних вже сотні.

Хоча ряд проєктів переносились у зв’язку з карантинними обмеженнями з весни на літо, загострення пристрастей в індустрії тільки підвищується — багато хто вже не готові здавати позиції, і так втрачені за минулий рік. І саме ці сміливці будуть першими випробовувати на своїй шкурі, наскільки ринок ще жадає офлайн подій і як це буде працювати в умовах карантинних обмежень

Переорієнтація на українських експертів та артистів —  головний тренд 2021-го

До речі, про карантин як такий. За даними Worldometers, Україна все ще у ТОП-20 за складністю ситуації з Covid-19. І це, зрозуміло, впливає на список зірок заходів. Event-індустрія розділилася на два значних табори — привезти експерта будь-якими шляхами або знайти нового «made in Ukraine». І ось кілька показових прикладів моїх колег по цеху:

Володимир Камінський

Production manager

Leopolis Jazz Fest

«Як і в усі роки, більше половини учасників фестивалю — зарубіжні артисти. Через потрапляння України до «чорного списку», артисти після відвідин нашої країни за нормативами повинні сідати на 14-денний карантин: незалежно від вакцинації і тестування. Уявіть собі їх щільні графіки після пандемії і бажання вийти на колишній рівень за кількістю проведених подій. Зрозуміло, не всі погодяться. Додаткові питання викликають превентивні заходи. Так, багато зусиль йде на переговори з менеджерами. Незважаючи на це, зараз Line Up затверджений, і підготовка йде за планом».

Андрій Скіп’ян

Президент Клуба готельєрів і рестораторів Hoteliero,

засновник Національної Ресторанної премії СІЛЬ®

Президент Клубу готельєрів та рестораторів Hoteliero,

засновник Національної Ресторанної премії СОЛЬ®

«На сьогоднішній день плече прийняття рішень у спікерів з інших країн істотно скоротилось, це особливо стосується гостей з Великобританії та Італії. Багато хто відмовляється принаймні на вже заплановані проєкти. У червні ситуація повинна змінитися у кращу сторону через підвищення числа вакцинованих і зміни вимог до поїздок громадян з інших країн. Тому для мінімізації ризиків ми поки що зробили акцент на експертів і спікерів з України. Завдяки такій ситуації, до речі, ми побачили нові таланти в нашій країні, і надалі розвиватимемо експертів (спікерів) з України».

Роман Тугашев, організатор фестивалей Ulichnaya eda і White Nights 

«Хедлайнери червневого TULUM фесту White Nights — WhoMadeWho, dOP і Kerala Dust. У цьому році в рази складніше організувати підписання контрактів і трансфер гостей. Але наші промоутери вже так давно заточені на побудову логістики, тому сумнівів немає — усі долетять».

Організатори впевнені в успіху, хоча, зрозуміло, поточна ситуація трохи пригнічує. Але організувати спікерів — це тільки одна сторона медалі.

Масштабність VC карантинні норми: як викручуються організатори?

Ключове питання — для кого організовувати події. Ситуація з захворюваністю коронавірусом нестабільна. Частина публіки активно рветься вибратися на круті локації і цікаві заходи, інша  — побоюється публічних «сутичок». Окремим гірким соусом до цього виступає спірна інформація щодо вимог наявності тестів на вірус Covid-19.

Чи варто говорити, що більше 30% нерегулярних подій на ходу перенесли в онлайн, і аудиторія вже не завжди готова вибратися із затишного домашнього крісла для отримання нових емоцій. Хоча футбольні події вже показали рекорд відвідуваності в Україні, порівнюючи 21-й з 20-м, чи варто радіти? Зараз статистика продажу квитків досить позитивна, що втішає:

Євгеній Лисенко (Chief MC) Co-founder & CTO Concert.ua

«На наші події ми очікуємо від 15 тис. осіб, але розраховуємо і на більше. Близько 15 років тому ми стали першою івент-компанією в Україні, яка почала використовувати на концертах і фестивалях стюардів. Саме стюарди стежать за комфортом і безпекою відвідувачів. Дотримання карантинних норм та обмежень також стане їх (і не тільки їх) обов’язком. Враховуємо вимоги і при забудові майданчику. Але ось наявність тесту не є обов’язковою з точки зору карантинних норм принаймні поки йде дискусія з Головним Державним Санітарним Лікарем про можливість введення обов’язкового тестування відвідувачів для зняття карантинних обмежень щодо відвідування заходів».

Роман Тугашев, організатор фестивалей Ulichnaya eda і White Nights

«На території в 15 тисяч квадратних метрів під відкритим небом буде тільки 4 тисячі відвідувачів. Дистанція — це і відстань між шезлонгами, і достатній за площею танцпол. На вході обов’язково буде перевірятися температура. На всій території облаштують пункти із санітайзерами і масками. Перед подією локацію дезинфікують. Крім того, в цьому році ми перейшли на систему cashless. Оплата картами — давно зручна схема, що зараз актуально – безконтактна. Що стосується тесту: перед подією його зроблять усі команди та учасники фестивалю. Змусити відвідувачів насильно ми не маємо права, але скажу по секрету, що зараз ведемо переговори з партнерами і незабаром зробимо пропозицію для гостей фестивалю».

Андрій Скіп’ян, Президент Клубу готельєрів і рестораторів Hoteliero і засновник Національної Ресторанної премії СІЛЬ®

«У бюджетах проєктів передбачені статті витрат на антисептичні засоби на кожному кроці, маски, контроль температурного режиму при вході, розмітки для соціальної дистанції, друк правил перебування на заході для гостей. Безумовно, дуже важливо завчасно інформувати відвідувачів про правила і норми дотримання безпеки. Але для заходів понад 700 осіб ми розглядаємо можливість організації «швидких тестів» для гостей та учасників».

Якщо футбольних фанатів такі рамки не зупинили (подивіться на рекорди відвідуваності стадіонів), чи зупинять любителів, наприклад, вуличної культури, як на фестивалі DO NOT TAKE FAKE.

Олександр Саттаров

Співзасновник

Don’t Take Fake Festival

«На BTL ринку більш зручно працювати: тут набагато легше підлаштуватися під обмеження, сегментувати аудиторію, направити фокус на потрібних людей і працювати з ними на відносно закритих і контрольованих майданчиках».

Сподіваємося на краще, але готуємося до гіршого

В оточенні Event і Entertainment України тихо перешіптуються: що ж буде, якщо чергове літо пройде зі скрипом відвідуваності або вже третя хвиля вірусу з усіма наслідками, що випливають? Найсильніші і стійкі готують «план Б», інші ж формулюють ідеї, як відразу вирішити 2 проблеми — і з поширенням Covid-19, і з дозволом на проведення масових заходів.

Андрій Скіп’ян, Президент Клубу готельєрів і рестораторів Hoteliero і засновник Національної Ресторанної премії СІЛЬ®

«План Б» —  це завжди гірше плану А. Підготовка до наших подій триває від 6 місяців, а великих заходів — цілий рік. Ми не можемо перенести великі події на короткий термін, а змушені будемо зміщувати на цілий рік».

Олександр Саттаров, Owner Dont Take Fake Festival

«По-моєму, владі було б добре використовувати івенти як майданчик комунікації з приводу вакцинації. Всі сильно втомилися від обмежень, і при знятті локдауна поводяться, нібито пандемію вже перемогли. А ми чудово уявляємо, до чого це може привести».

Зрозуміло, організатори заходів будуть готові повернути кошти, і перенести квитки на наступний рік навіть з підвищенням їх рангу. Але у багатьох мікроівентів не буде другого шансу, якщо зараз вони втратять усе. Тому відкрити це спекотне літо — краще рішення, адже всі сили та ідеї вже реалізовані.

Джерело: MMR

uaruen
Superheroes.
Superheroes.
Залиште заявку
Та Наш спеціаліст зв'яжеться з Вами найближчим часом