В Україні хочуть змінити закон про рекламу та заборонити хайп на темі війни.
З початком повномасштабного вторгнення Росії, Україну заполонила ситуативна реклама різних брендів, пов'язана з війною. Ви напевно хоч раз зустрічали приклади недоречного використання військових і патріотичних мемів, фраз і гасел у рекламі.
У Верховній Раді вирішили із цим боротися і зареєстрували законопроект №9128, який забороняє використовувати символи війни у назвах торгових марок та в рекламі.
- Автори законопроекту пропонують заборонити реєстрацію торгових марок, які мають:
назви військових подій; - назви населених пунктів та міст, які постраждали в ході повномасштабної війни (крім випадків використання таких назв на адресах, а також реклами торгових марок, зареєстрованих до 24 лютого 2022 року);
- назви бойових дій та військових операцій;
- назва військової техніки та озброєння;
- офіційні привітання ЗСУ;
- назви військових підрозділів ЗСУ та інших військових формувань та інше.
❗️Але ці обмеження не поширюватимуться на рекламу фільмів, відео чи книг, присвячених повномасштабній війні в Україні.
Анатолій Компаніченко, PARTNER & COO Superheroes.marketing каже, що таке рішення - повністю обгрунтоване, адже використання патріотичних назв, трагічних подій, військових закликів у маркетингових комунікаціях неприпустиме.
"Усім "креативщикам" час заборонити військово-патріотичну тематику в розробці брендів. Будь-які комбінування риторики, особливо щодо місць, які постраждали від війни - це глузування з пам'яті та емоцій людей, що постраждали від війни. У нас є закон, що регламентує використання державної символіки у рекламі , аналогічно має бути і з назвами, що стосується війни. Допустимо використовувати єдиний вислів, виявлення, позиціонування про те, що я, ти, ми є українцями. Але в решті випадків - коли певні компанії маніпулюють Бучею, Байрактром, Чорнобаївкою - це нонсенс. І в майбутньому це треба не просто заборонити, а й карати, якщо не штрафами то адміністративно відповідальністю і робити це публічно".
А що ви думаєте з приводу такого рішення?